Het einde is in zicht! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Steffie Kock - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Steffie Kock - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht!

Blijf op de hoogte en volg Steffie

01 November 2012 | Spanje, Sevilla

Maaike en Saskia zijn weer vertrokken na een gezellige avond. Zaterdag op naar het vliegveld voor het ophalen van mi novio. Iets te laat op het vliegveld natuurlijk maar na een warm onthaal in de bus richting hostel. Bij het hostel aangekomen, alles prima in orde. Tijd voor een lekkere lunch. Daarna op naar het voetbalstadion. Na een lange wandeling uiteindelijk dan toch het stadion gevonden. Het kaartjes kopen had nog wat voeten in de aarde. Een mannetje kwam erachter dat wij kaartjes wilde kopen en wilde graag aan ons zijn kaartjes verkopen. Dus ik mijn beste spaans geluisterd wat hij nou precies wilde en proberen te antwoorden. Natuurlijk hebben we uiteindelijk gewoon kaartjes bij de kassa gekocht ;-). We zaten helemaal boven in het stadion. Was een hele ervaring. Ik was in Nederland ook nog nooit bij een voetbalwedstrijd geweest. Was erg leuk, we zaten tegenover het feest vak en bij ons in het vak zaten wat diehard fans. Heel fanatiek allemaal, helemaal toen de scheidsrechter het verkeerd deed. Mijn spaanse scheldwoorden vocabulair is behoorlijk uitgebreid. Het was gelukkig ook heerlijk weer dus konden lekker in het zonnetje genieten. We waren niet naar de grootste club van Sevilla want die moesten niet spelen maar naar Betis tegen Valencia. Na de wedstrijd op naar mijn favoriete restaurantje en toen lekker naar bed.
Zondag hebben we wat dingen bekeken oa plaza Espana en Alcazar, verder lekker biertjes gedronken en pasta/ pizza gegeten. Maandag toch maar naar school geweest. We hadden een nieuwe leraar en nieuwe klas. Toch weer even wennen. Het gaat allemaal wat sneller. Wat op zich prima is. Alexander had ondertussen een nieuw hostel uitgezocht voor die nacht. Verder hebben we nog de kathedraal bezocht en daarna zijn we begonnen aan een kroegentocht om uiteindelijk met een hamburger en salade te eindigen. Een heel geslaagd weekend dus. Alexander moest om vier uur al weer weg, en na een ontbijt alleen weer op naar school.
De laatste daagjes erg rustig aan gedaan, beetje rondgewandeld, souvenirtjes gekocht enz. Vandaag was todos los Santos een feestdag in Spanje dus lekker een dagje vrij. Het was heerlijk weer dus daar lekker van genoten en nog even de stad in geweest en een lekker ijsje gegeten. Net nog even gekeken bij de processie. Zag dat ze dat maria altaar/ beeld gewoon met een stuk of zestien mannen optillen wat een gedoe. Vanochtend om half zeven was er ook al een hier door de straat. Toen was het beeld helemaal in het zwart gehuld en nu was het iets met licht geen idee wat het betekend.
Zo een beginnetje maken met het pakken van mijn tas en dan lekker slapen. Morgen al weer mijn aller laatste dag school toch een beetje raar. De tijd is echt voorbij gevlogen. Morgen na school nog even wat souvenirtjes halen en dan tas inpakken, avond eten en naar bed want ook ik moet om half vier een taxi hebben. Zie er nu al tegen op.
Ik ga morgen nog even genieten!!

En dan zie ik jullie snel in Nederland.

Besos

• 02 November 2012 - 09:45

Liedewij:

Ha Stef,
    dat klinkt allemaal wel goed! Jammer dat het er nu alweer op zit, maar wel leuk als je weer in nl bent. Goede vlucht alvast!
    x lied.

• 02 November 2012 - 12:00

Ellen:

Hé lieve Stef! Wat een lekker weekendje! Nu nog héél even genieten van jouw stad Sevilla!! Nog niet denken aan de reis terug. Voor je het weet ben je weer op Nederlandse bodem. Tot snel in Goirle :-) Dikke kus!